Dag 8 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Tess Gonsalves

Blijf op de hoogte en volg Tess

05 Februari 2013 | Ghana, Golokuati



En weer een dag in dit mooie land. Vandaag ging mijn wekker om half 7 al want om 8 uur moesten we op de doven school zijn. Toen we wakker werden liep er weer een kakkerlak op onze kamer. We hebben hem dood gemaakt dat was niet slim want dan komen er eitjes uit en komen er nog veel meer. Om half 8 stonden we klaar om naar de dovenschool te gaan. In Nederland kan je een afspraak maken met de taxi dat je op een bepaald tijdstip word opgehaald. Nou hier in Ghana niet hoor alles gaat op het gemakje . Dus de taxi was een uur te laat heel fijn zijn we voor niks vroeg opgestaan.( Maar 11 Ling jullie weten dat ik van PLANNEN hou he dus dit is een ramp voor mij haha.) Toen we bij de doven school aankwamen gingen we met Scott onze begeleider praten over hoe we de 7 weken gaan aanpakken. We gaan morgen bekijken wat we kunnen gaan doen. Toen ging Scott les geven aan de kinderen. Dat was heel speciaal, niet zoals in Nederland dat iedereen door elkaar heen praat. Hier wordt gesproken met gebarentaal. De gebaren die ze met hun handen maken is zo mooi om te zien. Toen gingen 3 meisjes ons de gebaren taal leren. Dat was best makkelijk ,de kinderen hebben nu een teken als ze mij zien dat ze iets doen met hun handen. Zo weet ik dat ze mij roepen. We lopen iedere dag stagen van 8.00 uur tot 14.00 uur. Na de stage gingen we naar ons huisje toe en hebben we lekker niks gedaan, er kwam nog een Ghanezen jongen lang dat is onze vriend. Hij kwam verse cacao brengen en verse bananen heerlijk. In de avond zijn we zelf gaan koken en vroeg naar bed gegaan, we hebben Laura vroeg naar bed gestuurd want die is morgen Jarig wordt ze 20 jaar. Slaaplekker allemaal
Dikke kus vanuit Ghana

  • 05 Februari 2013 - 18:04

    Opa En 0ma:

    Hallo lieve Tess,

    Wat hebben we genoten van je verslagen en alle foto,s.
    Wat een belevenis ,iets om nooit meer te vergeten.
    Je bent al aardig gewend in Ghana!
    We wensen je veel succes, en we reageren weer als er nieuws uit Ghana.
    Dikke kus en veel liefs van oma en opa.







  • 05 Februari 2013 - 19:01

    Marco, Colette, Bram En Iris:

    Hey die lieve Tess, wat is het toch leuk om je verslagen te lezen. Zo blijven we goed op de hoogte.
    Bram vindt het helemaal geweldig wat je meemaakt. (maar ook veel rare dingen. Dat vindt hij wel grappig)
    Iris vindt het ook super leuk, maar vindt het wel smerig met al die vieze dieren. Gelukkig ben jij super stoer en dapper en draai jij je hand niet meer om voor een kakkerlak.
    Lieve Tess blijf vooral schrijven, we kijken uit naar een nieuw verslag.
    Groetjes van ons allemaal. Marco, colette, bram en iris

  • 05 Februari 2013 - 22:10

    Boudewijn:

    Hoi, Meisje in Ghana :-) , wat een belevenissen daar allemaal in het verre Afrika.
    Vandaag stroomden jou mooie reisverslagen allemaal tegelijk binnen.
    Hartstikke leuk om te lezen hoe het jou daar vergaat. Dan denk ik ook gelijk,
    wat hebben wij het hier toch goed. Altijd van alle luxe en gemakken voorzien.

    Heel bijzonder om te lezen over hoe het daar gaat met begrafenissen in het 1e weekend van de maand.
    Ik hoop dat jullie komend weekend groot feest kunnen vieren en Ghana met voetballen de Afrika Cup gaat winnen. Wij zijn nu allemaal fanatiek supporter. Ik steek alvast mijn duim omhoog (internationale gebarentaal?). Veel plezier en pas goed op jezelf en op elkaar.
    Groetjes en veel liefs, Boudewijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Tess

Hoi, ik ben Tess Gonsalves, 19 jaar oud. Ik ga samen met andere leerlingen van het Vitalis College de uitdaging aan om voor 9 weken naar Ghana te gaan . Ik ga daar werken in een dovenschool. Ik zal in de periode dat ik in Ghana zit reisverslagen bijhouden zodat iedereen kan volgen hoe het mij vergaat.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 8746

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana 2013

Landen bezocht: