laatste week - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

laatste week

Blijf op de hoogte en volg Tess

23 Maart 2013 | Ghana, Golokuati

hallo allemaal

eindelijk weer een reisverslag, we hebben veel meegemaakt afgelopen week. We hebben het afscheid gehad op de dovenschool, wat was dat prachtig zeg. de ouderen studenten gingen dansen en muziek maken. terwijl ze niks horen maar ze voelen de trillingen vanuit de grond. echt geweldig toen kregen wij met z'n drieen en Nell een cadeautje. een ketting en een stukje stof. Dat kwamen ze dansent bij je om doen. Me tranen liepen over me wangen en bij Anne ook. Dat was best wel moeilijk je hebt natuurlijk na twee maanden wel een band met elkaar. we hadden nog een gesprek met Didi de hoofd van de school. ze was erg tevreden over ons en ging ons missen. ik had het erg moeilijk met het afscheid nemen van iedereen. afgelopen donderdag hebben we alles ingepakt en opgeruimd. vrijdag zouden we eigenlijk om 7 uur richting capecoast gaan. maar de trotro chauffeur kwam niet opdagen. wij bellen geen reactie. toen nam die eindelijk zijn telefoon op. ja ik kan pas om 12 uur bij jullie zijn. oke 12 uur was goed dan waren we voor het donker bij capecoast dachten we, maar nee hij was er pas om 2 uur. het sfscheid van de huisgenoten en van Nell en Gerard en de kinderen was erg zwaar weer tranen laten zien. maar dit is nog niet alles. de chauffeur was helemaal op van het reiden toen zag die een bordje niet dat hij langs de politie moest rijden. dus wij daar wachten en hij is zijn rijbewijs kwijt. dus hadden lekker vertraging. uiteindelijk waren we om 10 uur in capecoast helemaal kapot en gaar. toen we aankwamen was er een disco op ons terrein. het leek wel of ik in Lloret zat. zaterdag zijn we naar fort william geweest dat was 5 minuten vanuit ons. we hadden een gids en die vertelde ons allemaal dingen. wat ben ik geschrokken van de erge dingen die daar hebben plaatsgevonden. in de middag hebben we heerlijk geluncht lekker een cheeseburger wat was dat genieten. we zijn daarna op het strand gaan liggen en gaan uitrusten. in de avond zijn we op ons terrein gaan eten lekker pizza magheritha. morgen gaan we naar een dierenpark met loslopende beesten, vanuit daar gaan we naar de krokodillen die we ook kunnen aaien. en daarna gaan we varen met een boot dus wordt een leuk dagje. maandag gaan we denk ik beetje uitrusten en alles weer fatsoenlijk inpakken aangezien we dinsdag al weer richting Accra moeten naar ons volgende hotel. daar kunnen we ons opfrissen en klaar maken voor de vlucht, jaa nederland nog maar 4 dagen en ben dan weer terug, Einde rust zal ik maar zeggen.

slaaplekker allemaaal. xxxxxxxxxxxxxx

• 24 Maart 2013 - 11:08

Anne En Mama:

Hey schat,
    Wij vinden het niet erg hoor dat de rust voorbij is. Heerlijk weer jou aanwezigheid hier. Veel plezier vandaag bij de krokodillen, pas op voor je handen. Vanmiddag hier ons verjaardagsfeest, we zullen aan je denken. Tot woensdag xxxxx Anne en mama

• 24 Maart 2013 - 12:23

Jolanda:

Hoi Tess,
    Wat bijzonder om je verhalen weer te lezen, krijg er toch steeds weer de kriebels van
    en zou het liefst even snel op en neer komen om de sfeer en de warmte weer even mee te beleven.
    Ik heb een fantastische week gehad in Ghana en vond het erg gezellig, ook met jullie die paar laatste dagen.

Nog heel plezier de laatste paar dagen.
    Geniet er nog even heel bewust van, als je terug bent zul je het nog heel erg gaan missen.

Top wat jullie daar allemaal gedaan hebben, een goede reis terug weer naar huis naar je familie wat ook weer heel bijzonder zal zijn.

Groetjes,
    Jolanda (moeder van Tijn)

• 26 Maart 2013 - 21:13

Ria Stoop:

Fijne thuiskomst Tess, wat zal jij een hoop te vertellen hebben.