laatste weekend in golokwatie - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu laatste weekend in golokwatie - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

laatste weekend in golokwatie

Blijf op de hoogte en volg Tess

18 Maart 2013 | Ghana, Golokuati

zo het weekend is ook weer voorbij. wat heb ik een gezellig weekend ghad zeg. zaterdag oachten zijn we met al de studenten in ons huis naar de dovenschool gegaan om daar grote activiteit te organiseren. we wilde eigenlijk een grote waterbaan maken met zeepsop alleen helaas konden we nergens zeil vinden ervoor. dus toen zijn we hollandse spelletjes gaan doen. we gingen spijkerpoepen, bowlen met legen flessen, kat en muis ballonnen spel, voetbal kruiwagenrace. het was een drukke boel kinderen die normaal al geen structuur hebben werden helemaal blij toen ze ons zagen en werden alleen maar drukker. ouderen studenten hielpen ons om het beetje rustig te krijgen. het ging denk ik een half uur goed en toen werden de kinderen super druk en gingen ze van alles doen. we dachten laten het maar gaan want we krigjen ze toch niet rustig. uiteindelijk hadden we als eindspel kruwagen race, wat was dat gaaf om te zien zeg. de kinderen lagen helemaal in een deuk en genoten echt. Didi het hoofdt van de school was erg tevreden over ons en Scott ook. Zaterdag avond hebben we wat spannends meegemaakt. Anne, Bieke en ik zaten buiten sigaretje te roken. komen er oppeens twee zatte mensen aan die vroegen om een slaapplek. dat is begrijpelijk want het huis waar wij in slapen is een hotel geweest maar is nu dus dicht omdat wij er zitten. We zeiden netjes tegen de mannen dat het dicht was tot eind juni. ze waren het er niet mee eens en gingen agressiever worden. wij vonden het super eng dus we riepen een van de jongens in ons huisje erbij. die vertelde de personen weer dat ze moesten vertrekken ze luisterde weer niet. ze zeiden tegen Sjors mag ik een van die meisjes hebben. ze pakte ons drinken af en gingen dicht bij je staan en raren geluiden maken. toen gingen ze weg dachten we maar ze kwamen weer terug. dus toen hadden we Boyd erbij gehaald en die hielp mee om ze weg te krijgen. ze zeiden dat ze de baas wilde spreken. maar die was er niet. Toen waren we het echt beu we hebben Nell gebelt en net toen ze aankwam gingen ze weg. Ze zijn verder niet meer terug gekomen. Wat was dat schrikken me hart zat letterlijk in me keel ik was echt heel bang. bang dat er iets ergs ging gebeuren. zondag zijn we naar de watervallen geweest om weer even af te koelen. heerlijk was het. Vandaag is Anne jarig en hebben we vanavond een feestje.

  • 18 Maart 2013 - 21:35

    Boudewijn:

    Hi Tess,
    De laatste loodjes en dan zit het er al weer op! De tijd is vast voorbij gevlogen ondanks dat je Nederland en de familie wel mistte.
    Heb je nog een leuke bestemming gevonden voor mijn "donatie"? Nieuwe boeken of spelletjes of iets dergelijks voor de dovenschool? Ik ben zeer benieuwd, hoor alles wel als je weer terug bent!
    Geniet nog van de laatste dagen en tot binnenkort, Boudewijn.

  • 19 Maart 2013 - 10:29

    De Klas En Hilde:

    Fijne terugreis!

  • 19 Maart 2013 - 10:35

    Tess Gonsalves:

    dankjewel hilde!

  • 22 Maart 2013 - 17:58

    Paul:

    Hoi Tess,

    Zo, de laatste loodjes en voordat je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje.
    Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd. Met dronken mensen weet je het maar nooit.
    Als ik al je verslagen zo lees, heb je een behoorlijke band opgebouwd met de lokale bevolking. Ook al verheug je je op het vertrek terug naar Nederland, het zal ook wel een moeilijk afscheid worden van de mensen daar.
    Nou meid, ik ben benieuwd naar al je verhalen als je weer thuis bent.

    Groetjes XXX Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Tess

Hoi, ik ben Tess Gonsalves, 19 jaar oud. Ik ga samen met andere leerlingen van het Vitalis College de uitdaging aan om voor 9 weken naar Ghana te gaan . Ik ga daar werken in een dovenschool. Ik zal in de periode dat ik in Ghana zit reisverslagen bijhouden zodat iedereen kan volgen hoe het mij vergaat.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 8732

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana 2013

Landen bezocht: