Dag 6 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Tess Gonsalves

Blijf op de hoogte en volg Tess

05 Februari 2013 | Ghana, Golokuati


Hallo allemaal,
Vandaag was het de eerste weekend van de maand in Ghana. Dat houd in als er mensen zijn gestorven dat ze die persoon gaan begraven. Wij mochten daar bij zijn. Maar we hadden totaal geen idee wat het in hield. Eerst mochten we de man die was overleden bekijken. Ik dacht zal ik dat wel doen. Maar iedereen ging dus ik ging mee. We liepen een huisje in en de persoon lag daar in een bed met allemaal lichtjes eromheen en er stond muziek aan. De persoon zag er heel raar uit. Dat komt omdat hij al 3 maanden boven de grond lag dat is hier in Ghana heel normaal. Ik vond het nog al raar en eng toen ik de man zag liggen. Een paar uur later gingen we naar de kerk dienst van de persoon die was overleden. Iedereen was aan het zingen, dansen ,lachen en huilen. Ik vond het raar om te zien want in Nederland gaan we niet dansen en zingen maar hier wel. Ze vieren hier het leven wat de persoon heeft gehad. Eigenlijk doen wij dat ook in Nederland alleen op een andere manier. Wij gaan na de begrafenis een kopje koffie drinken en praten dan ook over de persoon die is overleden maar hier doen ze het heel anders. Nadat de dienst was afgelopen zijn we naar ons huis gegaan samen met een andere groep studenten hebben lekker gegeten. Toen kwam er een tocht voorbij. De mensen lopen dan naar de begraafplaats toe. De begraafplaats is hier gewoon langs de weg. In de optocht waren ze aan het dansen en zingen. Mensen zaten rustig op de kist te lachen en te huilen. Dat was erg indrukwekkend om te zien. Na de bergrafenis gingen de mensen feesten met allemaal hapjes en drank. Het was een groot feest heel het weekend lang. In de middag gingen we naar Hohoe om ergens te kunnen internetten want dat is bij ons heel slecht. Toen we eenmaal een plek hadden gevonden kon ik eindelijk skype met Mama en Mark, wat was dat fijn zeg. Moest er zelfs van huilen toen ik Mama zag. Heb lang kunnen praten met haar en het deed me goed want ik mis thuis heel erg. In de avond gingen we lekker eten en zijn we vroeg naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Tess

Hoi, ik ben Tess Gonsalves, 19 jaar oud. Ik ga samen met andere leerlingen van het Vitalis College de uitdaging aan om voor 9 weken naar Ghana te gaan . Ik ga daar werken in een dovenschool. Ik zal in de periode dat ik in Ghana zit reisverslagen bijhouden zodat iedereen kan volgen hoe het mij vergaat.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 8740

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana 2013

Landen bezocht: