Dag 3 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Tess Gonsalves

Blijf op de hoogte en volg Tess

05 Februari 2013 | Ghana, Golokuati


Vandaag was het zover we gingen naar ons Project, De doven school in Hohoe. Wat had ik daar zin in. Toen we aankwamen kreeg ik meteen van een student daar uitleg over de gebaren taal. Ze ging me uitleggen en voordoen hoe het alfabet moest. Dat vond ik wel heel erg leuk om te doen,ook wel een beetje eng want ik kan niet communiceren met de kinderen. Toen kwam Scot. Scot woont al 4 jaar in Ghana hij is daar vrijwilliger op de dovenschool. Hij ging ons een rondleiding geven en dingen uitleggen hoe het allemaal werkt. Wat mij opviel is dat de kinderen heel blij zijn om ons te zien. Toen we een rondje gingen lopen op het terrein viel me op dat alles er goed uitzag. Kinderen waren vrolijk. We gingen lokalen in en moesten ons voorstellen aan de kinderen. Alle kinderen daar hebben nu een teken voor ons bedacht voor de komende 2 maanden. Dat was heel speciaal. Het was een heel groot terrein ik wist niet waar ik moest kijken. Zoveel indrukken allemaal. Toen we met de rondleiding klaar waren gingen we naar de baas van de dovenschool zei ging ons dingen vertellen en wij gingen haar vertellen wat we daar gaan doen. Wij hadden als idee om de bibliotheek daar op te knappen zodat de kinderen weer boeken konden lezen wat ze altijd deden. De bibliotheek is gesloten omdat ze niet voldoende materialen hebben. Wij gaan daar verandering in brengen. Toen we weer terug in ons huisje waren kwamen er allemaal kinderen naar ons toe om gedag zeggen. Ook de volwassen mensen begroeten ons. Ik voel me net een koningin iedereen zwaait naar mij en ze zijn zo vriendelijk. Als avond eten gingen we soep eten want we hebben ondertussen al een waterkoker in ons bezit. Het was niet geweldig, want de stroom viel telkens uit. Het is allemaal erg wennen hier in Ghana. Maar we overleven het wel. We noemen onszelf Echte meisjes in Ghana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Tess

Hoi, ik ben Tess Gonsalves, 19 jaar oud. Ik ga samen met andere leerlingen van het Vitalis College de uitdaging aan om voor 9 weken naar Ghana te gaan . Ik ga daar werken in een dovenschool. Ik zal in de periode dat ik in Ghana zit reisverslagen bijhouden zodat iedereen kan volgen hoe het mij vergaat.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 8733

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana 2013

Landen bezocht: