Dag 2 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Tess Gonsalves

Blijf op de hoogte en volg Tess

05 Februari 2013 | Ghana, Golokuati


Zo de eerste dag zit erop. We hebben goed geslapen in een hard bed. Vanmorgen hebben we brood gehaald in ons dorpje. Na een koude douche en wat te hebben gegeten gingen we richting Pandoe. Dat is een dorpje verder op waar een grote markt was. We gingen samen met Nel onze coach daarheen. We gingen met een taxi naar Pandoe. De wegen zijn hier heel anders dan in Nederland. In de taxi zaten we met 5 mensen achterin terwijl het ondertussen weer 38 graden was. Toen we eenmaal in Pandoe waren wist ik niet wat ik zag. Alleen maar mensen die dingen riepen, het was super druk en heel veel kraampjes. We gingen naar de markt toe voor boodschappen. Op de markt was het zo vies, het stonk naar van alles. De mensen schreeuwen en kijken naar je alsof ze nog nooit een blank iemand hebben gezien. Dat was wel heel erg wennen. Op de markt hadden we vers fruit en een Jam( dat is een soort aardappel) gehaald. Toen we klaar waren gingen we naar een mevrouw toe die Nel kent van haar vorige reis is Ghana. We kwamen daar aan en de mevrouw was zo blij om Nel te zien. Zelfs wij kregen bij de begroeting een knuffel van haar. We gingen daar wat drinken en uiteindelijk gingen we terug naar Golokwati naar ons huisje. Toen we thuis waren hebben we niks gedaan. Lekker in de zon buiten gezeten en genieten van de omgeving. Het wordt hier om half 7 al donker. Het is niet zoals in Nederland dat het begint te schemeren, maar het is hier meteen donker. We gingen bedenken wat we konden eten maar we hadden niks om te koken dus dat werd brood. Rond 8 uur lagen we allemaal in bed we waren kapot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Tess

Hoi, ik ben Tess Gonsalves, 19 jaar oud. Ik ga samen met andere leerlingen van het Vitalis College de uitdaging aan om voor 9 weken naar Ghana te gaan . Ik ga daar werken in een dovenschool. Ik zal in de periode dat ik in Ghana zit reisverslagen bijhouden zodat iedereen kan volgen hoe het mij vergaat.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 8724

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana 2013

Landen bezocht: