Dag 1 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Tess Gonsalves - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

28 Januari 2013 | Ghana, Golokuati

Dag 1
Hallo Nederland,
wat heb ik in dag een alleen de reis al veel meegemaakt zeg. Ik zal maar vanaf het begin vertellen. Het vliegen duurde heel erg lang kreeg een houten kont en kon niet slapen. Toen we aankwamen bij het vliegveld in Accra moesten we op zoek naar onze coach en Cees. Die waren nergens te bekennen. Ondertussen vroegen er allemaal mensen aan ons of we een taxi wilde. Daarna was de begeleiding er eindelijk. Toen moesten we onze bagage naar het busje brengen daar begon de ellende al haha me koffers vielen een voor een op de grond. Toen gingen we het busje in dat ging goed we hadden een goed busje met airco dus dat was goed te doen. Want oooh wat is het hier warm zeg. Toen we eenmaal klaar waren gingen we wat eten in Accra we hebben lekker een tosti op dat was goed te eten. Daarna gingen we naar het winkelcentrum in Accra voor een telefoon kaart en een internet dongel. Daarna gingen we nog boodschappen doen en sigaretten halen voor maar 0,60 cent haha dus meteen paar pakjes meegenomen. Toen gingen we naar golo kwati waar ons huisje staat. Maar toen kregen we een auto ongeluk een of andere mafkees reed tegen onze achterkant aan. Wat was dat een klap zeg. Gelukkig hadden wij niks maar de auto was flink geraakt en de andere auto was helemaal kapot. Toen hebben we daar een half uur moeten wachten. Toen moesten we met ze alle naar het politie bureau we hebben daar ander half uur moeten wachten iedereen ging bellen en wij stonden daar buiten hadden totaal geen idee wat er aan de hand was of wat er ging gebeuren. Uiteindelijk is de schuldige in de cel gestopt en wij konden verder. Dus wij weer onderweg naar ons huisje. Toen we eenmaal in het huisje aankwamen zag ik het even niet meer zitten. Het was vies geen koelkast geen gasfornuis konden onze klamboe nergens ophangen. Dus het zat allemaal tegen maar we hebben er wat van gemaakt. Kaarten die ik van thuis heb meegekregen opgehangen slingers opgehangen. Dus uiteindelijk was het wel te doen. we kregen uitleg over de wc we mogen niet ons wc papier erin stoppen dus we hebben nu een zakje met al het gebruikte wc papier. Toen we eenmaal alles hadden uitgepakt viel de stroom uit. Dus dat betekend geen licht haha. Daar gingen we opzoek naar onze zaklampen en zo verder leven. Toen gingen we eten bij een Ghanese vrouw die voor ons had gekookt zelf ging ze mee eten. In Nederland is het normaal dat je wacht op elkaar voordat je kan eten. Nou hier dus ook. Ik dacht ik begin alvast met eten maar dat mocht niet. De bedoeling was dat we eerst nog gingen bidden. Ik keek Laura aan ik schoot bijna in de lach. Als eten kregen we rijst met een kippenboutje. Ik heb alleen wat rijst op want het was niet heel geweldig. Daarna gingen we terug naar ons eigen huisje. Het was super warm we stonken naar zweet en hadden geen water. Dus we gingen maar slapen. Lagen we daar in de hitte. Nou Breda dit was mijn eerste dag tot nu toe. Wat mis ik thuis me vriendinnen en Danny erg<3.
Tot snel allemaal!!
Xxxx

  • 03 Februari 2013 - 09:30

    Babette Gonsalves:

    Ho Liefje,

    Fijn dat we een manier gevonden hebben voor je verslagen te plaatsen. Leuk om alles te lezen. Veel plezier en ik ben supertrots op je xxx mama

  • 03 Februari 2013 - 11:05

    Adriaan Van Hoek:

    Een vliegende start van je reis. Wat luxe betreft zal het je erg tegenvallen.
    Ik hoop dat je kunt genieten van de andere sfeer, het lagere tempo waarin iedereen leeft en het kennismaken met de andere culturen.
    Als je terugkomt in Nederland, zul je heel anders aankijken tegen onze jachtige cultuur en het perfectionisme.
    Geniet ervan, een ervaring om nooit te vergeten!

  • 03 Februari 2013 - 11:58

    Riet Vreeke :

    Hoi lieverd wat heb je al veel meegemaakt en dat in een dag
    Zal best wel wennen zijn nu besef je hoe lux alles hier is
    Geniet van je 2 maanden het is een hele ervaring waarschijnlijk met leuke en minder leuke momenten
    Dikke knuffel van Oma Riet

  • 03 Februari 2013 - 13:46

    Paul:

    Hoi lieve Tess,
    Nou dat is wel een lekker begin geweest zeg. Probeer je aan te passen en besef hoe goed je het hier hebt. Neem die ervaring mee terug straks en het zal je kijk op de belangrijke zaken in het leven verrijken.
    Zet hem op en geniet er zoveel mogelijk van !!
    XXX Paul

  • 03 Februari 2013 - 18:40

    Nikki:

    Lieve schat, wat schrijf jij geweldig zeg! hihi echt leuk om te lezen. Zoals ik al aan de telefoon zei, en nu ook lees, het zal een cultuurshock zijn maar probeer er iets van te maken! Zo te zien en te horen via de telefoontjes gaat het al de goeie kant op. Pas op jezelf en geniet ze!! dikke kus van mij

  • 04 Februari 2013 - 16:32

    Romy:

    Olaaa mopp ! Ik ben trots op jee! Jou smsjes he hahahahaha geweldig nog 7nen halve week olleeee! Xxxxxxxxx

  • 04 Februari 2013 - 22:01

    Marianne:

    Hoi Tess,

    Zo, de eerste cultuurshock daar hebben jullie je toch samen maar mooi doorheen geslagen !
    Waarschijnlijk zijn er al enkele dingen waar je nu niet meer van schrikt, zoals geen water of geen stroom.
    Knap van jullie om een uur te lopen naar de internetwinkel !(aan de conditie word dus ook nog gewerkt moet je maar denken.)
    Na een weekje aclimatiseren is vandaag het echte "werken"voor jullie begonnen,maak er iets moois van en geniet zo veel het kan.
    Succes !
    Gr. Marianne de Jong


  • 05 Februari 2013 - 13:56

    Opa En Oma:

    hallo Tess

    Wat leuk om je verslagen te lezen en de foto,s te bekijken.
    Je moeder heeft uitgelegd hoe het allemaal werkt en we gaan vanaf vandaag ook reageren.
    Heel veel liefs en kusjes van ons

    Groetjes van opa en oma.

  • 06 Februari 2013 - 21:10

    Hallo Tess:

    Hoi Tess, wat doe jij ervaring op zeg geweldig . Ik weet niet of je mij kent wij zijn vrienden van je opa en oma uit Breda.

    Je hebt een prachtig verslag geschreven, een fijne tijd .

    Groetjes Ria stoop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Tess

Hoi, ik ben Tess Gonsalves, 19 jaar oud. Ik ga samen met andere leerlingen van het Vitalis College de uitdaging aan om voor 9 weken naar Ghana te gaan . Ik ga daar werken in een dovenschool. Ik zal in de periode dat ik in Ghana zit reisverslagen bijhouden zodat iedereen kan volgen hoe het mij vergaat.

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 8734

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana 2013

Landen bezocht: